Medya Şirketi Kurmak ; Medya Şirketi Nedir? Ne İş Yapar? Nasıl Çalışır?

Medya şirketi kurmak için öncelikle hem geleneksel hem de sosyal medya hakkında ciddi bir bilgi sahibi olmanız gerekir. Profesyonel bir ekibiniz var ise yazarlar, editörler, medya uzmanları, kameramanlar, medya önünde bulunacak ve akıcı konuşmalar yapabilecek kamera önü oyuncuları, içerik üreticileri, tasarımcılar gibi büyük bir ekibe sahip olmak gerekir. Medya şirketleri yaptıkları işi kaliteli bir şekilde sunuyorsa sektörde büyüyebilir.

Medya Şirketi Nedir?

Düzenli bir ekibe sahipseniz, içeriklerinizi yazan yazarlarınız ve bunların kontrolünü sağlayan editörleriniz varsa ve içeriklerinizi düzenli bir şekilde paylaşıyorsanız, bu sizin medya sektöründe olduğunuzun bir göstergesidir. Ülkemizdeki medya şirketlerinin birçoğunun sahibi gazete, dergi ve TV kanalı sahipleridir. Bu yapılar hem dijital hem de fiziksel olarak içerik üretimi yaparlar. Gazeteler fiziksel, internette okuduğumuz haber ve diğer gündemler dijital içeriktir. Medya şirketi kurmak için iki farklı fikir var. Birinci fikir paran yoksa yapamazsın. Diğer fikir biraz daha fantastiktir. Girişimci ruha sahip olan kişilerin fikridir. Sermayen yokken de saldır. Zaten sıfır başladın, ne kaybedebilirsin? Düşüncesidir.

Fakat ülkemizde genellikle bahsettiğimiz ilk fikir ağır basmaktadır. Çünkü bu işler için sermaye ve iyi bir çevrenizin olması gerekir. Medya şirketi kurmak için adım atan birçok girişim var, elbette. Fakat bu çalışmalara girmeden önce iyi bir araştırma yapılmalı ve bu alanda iyi bir yol haritası oluşturulmalıdır.

Medya şirketi kurmak medya, film, müzik ve diğer tüm görsel sanatları kapsar, niteliğe sahip olmaktır. Sosyal medya, geleneksel ve diğer birçok basın ve yayın organı bu işin bir parçasıdır. Medya şirketi, kullanıcıların oluşturdukları içerikleri paylaşmak için kurulan ve bu içerikleri büyük kitlelere ulaştıran yapılardır. Medya şirketi kurmak her alanda rekabete açık olmak ve iddialı olmayı gerektirir.

Medya Şirketi Ne İş Yapar?

Medya şirketi kurmak için her türlü medyayı, basın ve yayın organını aktif kullanmak gerekir. Bu yapılar yayıncı yapılardır. Haberler, magazinler, araştırma ve birçok konuda incelemeler yaparlar. Birçok medya şirketi genellikle siyaset, ekonomi ve iş dünyasıyla ilgilenir. Biraz daha eski yapıya sahip olan medya şirketleri genellikle son jenerasyonun yaptığı işleri tercih etmez. Çünkü her jenerasyon kendi emsallerine hitap etmek ister. Fakat ülkemizde bir medya şirketi kurmak istiyorsanız, sadece ülkemizde de değil, dünyanın neresinde olursanız, olun yeniliklere açık olmak zorundasınız.

Kısacası günümüzde medya şirketleri birer Influencer olmak istiyor. Toplumu etkilemek ve yön vermek istiyor. Şirketlerin kendisinin bunu başarması mümkün değildir. Fakat medya şirketleri kendi bünyelerinde destekledikleri topluluklara hitap eden sosyal medya fenomenleri, sanatçılar, dizi ve film oyuncuları, müzikle ilgilenen yetenekli ünlüleri kullanarak bu amaca ulaşabilir ve sosyal medya ve diğer dijital kanallar üzerinden iyi bir reklam tanıtım ağı kurabilir. Bazı medya şirketi kurmak isteyen girişimciler hem geleneksel medyadan hem de sosyal medyadan yararlanarak her türlü pazarlama aracını efektif bir biçimde kullanarak, Youtube, Twitch, Instagram, Facebook gibi yayın ve sosyal medya kanalları üzerinden içerikler oluşturabilir ve takipçileriyle ekstradan etkileşim sağlayabilir.

Medya şirketi kurmak istediniz ve kurdunuz. Yapmanız gereken birçok çalışma ve izlemeniz gereken yollar var. Bunlar;

  • Hedef kitlenizi oluşturun ve hedef kitlenizin yoğunlukta olduğu platformları aktif bir şekilde kullanın. Örneğin; hedef kitlenizin büyük çoğunluğu 20 ile 35 yaş arası diyelim. Bu kitle Instagramda vakit geçiren kişilerden oluşuyor varsayalım. Hedef kitlenizi etkilemek için yapmanız gereken birçok çalışma vardır. Sektörünüze uygun içerikler üreterek medya şirketinize ait bütün sosyal medya kanallarında hesaplar için ve kaliteli içerikler ve görsel kalitesi yüksek postlar paylaşın. Ayrıca bu içeriklerin altına kaliteli slogan ve yazı içerikleri yazın. Bunun faydasını uzun vadede görürsünüz. Marka değeriniz artar.
  • Ana mesajınızı sosyal medya kanallarından internet sitelerinden yayın açtığınız platformlardan yararlarıyla kitlenize aktarın. SEO, SEM, SEMM, blog ve diğer birçok çevrimiçi medya kanallarıyla ortak çalışmalar yaparak ziyaretçilerinizin ilgisini çekecek içerikler ve yayınlar yapın.
  • E-mail marketing yani medya şirketi kurmak istiyorsanız, e-posta pazarlaması yaparak hedef kitlenizin e-mail kutularına bültenler gönderin. Bu yöntem birçok kişinin sıcak bakmadığı sonuç doğuracağını düşünmediği bir yöntem olmasına rağmen oldukça etkili ve uzun vadede şirketinizin birçok kişi tarafından bilinmesine ve popüler olmasına katkı sağlayacaktır.
  • Rakiplerinizden farklı olun, benzersiz olun ve taklit olmayın. Kullanıcılar internet sitenize ya da sosyal medya hesabınıza girdiklerinde sizin farkınızı görsünler. Bunu da yaptığınız paylaşımlar, kaliteli hizmetleriniz ve kullanıcılara verdiğiniz mesajlar belirler. Ayrıca sürekli olarak sizleri takip eden ziyaretçi ve kullanıcılarla sürekli etkileşim halinde olun.
  • Büyük kitlelere ulaşmak için bütün sosyal medya hesaplarınızda videolu, sesli ve görüntülü içerikler paylaşın. Paylaşımlarınızın yaratıcı ve farklı olması sizleri kullanıcı ve takipçilerinizin gözünde sempatik ve güvenilir yapacaktır. Google Adsense ve Youtube reklamları üzerinden kanallarınızdan kazanç sağlayın. Bu reklamlar içerik üreticilerine, medya şirketine ve medya şirketi kurmak isteyen, bu yolda ilerleyen kişilere ciddi gelir imkânı sağlamaktadır.

Sizlere bu yazımızda medya şirketi kurmak hakkında bilgiler sunduk. Daha detaylı bilgi edinmek için www.bursawebyazilim.com/blog adresini ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca sosyal medya yönetimi , web tasarım ve yazılım hizmetlerimizden yararlanmak için bizi arayın.