Sosyal Medya Ajansı

Sosyal medya ajansı işletmenizin etkili bir sosyal medya yönetimi yapmasına yardımcı olur. Sosyal medya ajansları hakkında detaylı bilgiler vermeden önce sosyal medyanın nasıl geliştiğine hep beraber göz atalım. Sosyal medya ilk kullanıldığı dönemlerde sadece insanların sosyalleşmesi, düşüncelerini özgür bir şekilde ifade etmesi, fotoğraf, video ve içerik paylaşımı yapılan platformlardı. Fakat günümüzde sosyal medya mecraları birer büyük e-ticaret pazarı haline geldi. Artık sosyal medya ve internette olmayan firmalar ne yazık ki iş yapamıyor ve değim yerindeyse kepengi kapatıp gidiyorlar. Sosyal medyanın gücünden, internetin gücünden yararlanan ve bunu etkili şekilde kullanan firmalar dünya markaları haline geliyor. Eğer bir işletme sahibiyseniz ve internet dünyasında yerinizi almadıysanız, hemen bir internet sitesi ve sosyal medya hesabı açmanızı öneririz. İşletmelerin sosyal medya üzerinde kendilerini ifade etmeleri için sosyal medya platformlarını aktif kullanmaları gerekiyor. İş yoğunluğundan bunun fırsatını bulamayan marka ve işletmeler için  Bursa sosyal medya yönetimi uzmanları hizmet veriyorlar.

Sosyal Medya Ajansı Nedir?

Sosyal medya ajansı firma ve markaların kendi geleneklerine ve yapılarına uygun hedeflerini potansiyel müşterileri ve müşteri kitlesiyle buluşturarak, kampanya, içerik üretimi, reklam ve tanıtım faaliyetler gibi çalışmalar sosyal medya platformları üzerinden yönetir. Bilindiği üzere geleneksel pazarlama uygulamalarının yerini artık dijital pazarlama aldı. Bu anlamda sosyal medya yönetimi hizmeti sağlayan sosyal medya ajansları gibi kurumlar marka kategorisinde yer almaya başladı ve 360 derece ajans olarak nitelendirildi. 360 derece ajanslar sizlere dijital platformların hepsinde sınırsız hizmet verir ve dijital pazarlama anlamında markaların sesini duyurur.

Sosyal Medya Ajansları Nasıl Hizmet Verir?

Sosyal medya ajansı markalar için pazarlama stratejisi oluşturur ve bu durum markalar açısından oldukça can alıcı bir durumdur. Yapılan çalışmalarda yapılacak küçük bir hata markaların imajını sarsabilir, mali açıdan zarar verebilir ve zaman kaybı oluşturabilir. Bu tarz durumlar markalara oldukça büyük itibar kaybı yaşatır. Bu tarz sorunların olmaması için markaların kendine has izlemesi gereken bir yol ve B planı olmalıdır. Markalarca beğeni ve yorum sayısı başarı olarak sayılıyor. Fakat başarı bu değildir. Başarı içerikte kullanılan dil ve markaların verdiği hizmetin kaliteli olmasıdır. Bu yüzden markaların sosyal medya içeriklerinde kullanacakları dil ve stratejiler markaların başarı oranını ve imajını önemli ölçüle etkilemektedir.

Sosyal Medya Ajansı başarıya giden yolda pazarlama stratejilerini ve önüne çıkan bütün fırsatları değerlendirir ve buna göre bir yol haritası çizer. Buna göre;

  • Sosyal medya ajansları tarafından doğru belirlenmiş bir hedef kitle oluşturmak ve markayı doğru lanse etmek markayı başarıya götüren ana unsurlardan biridir. Hedef kitle üzerinde çalışmalar yapılırken hangi mecralarda yer alacağınız ve kitlenizi oluşturan yoğunluğun kimlerden oluşacağı gibi önemli unsurlar eşliğinde hizmet ve ürünlerinize uygun biçimde analiz edilmelidir.
  • Markaları başarıya götüren şeylerden biri de benzersiz ve özgün olmaktır. Buna göre rakip analizi yapılmalı ve rakiplerin neler yaptığına bakılmalı ve rakiplerin artıları ve eksileri analiz edilmeli ve başarı için farklı yollar izlenmelidir. Sosyal medya ajansları bu konuda Kreatif çözümler sunmalı ve her açıdan Empati yeteneğiyle olayları ele alarak çalışmalarını sürdürmelidir.
  • Sıradan bir firma ya da marka olmanız sizleri hedef kitlenizin gözünde küçültür ve onlar için değim yerindeyse bir espriniz kalmaz. Sıradanlaşmak sizleri tercih eden hedef kitlesini rakibe kaptırmak demektir. İçerik stratejilerini iyi hazırlamalı ve paylaştığınız içeriklerle hedef kitlenize hitap ederek, hedef kitlenizi kendinize doğru çekmelisiniz. İçerik dili ve hedef kitleye hitap etme konusunda profesyonel bir sosyal medya ajansı ile çalışmalısınız.
  • Bütün markaların bütçeleri belirledikleri amaç doğrultusundadır. Hedef kitleleri bu bütçeleri hizmet aldıkları markaların ürün ve hizmet kalitesine göre belirlemektedir. Bu yüzden profesyonel bir sosyal medya ajansı ile anlaşarak profesyonel adımlar atmak sizleri hedef kitlenizin gözünde daha samimi ve güvenilir kılar. Bu yüzden profesyonel destek almanızda yarar vardır.

Sosyal Medya Ajansı Seçimi Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Kriterler Nelerdir?

Sosyal medya ajansları ile çalışmaya başlamadan öncelikle yapmanız gereken şeylerden biri kendilerinin sosyal medya hesapları, internet siteleri, referansları, yaptıkları işler, çalıştıkları markalar, sizin işinize benzer aynı kategoride yaptıkları sosyal medya çalışmaları ve başarılarını dikkate almalısınız. Sosyal medya ajansı sizlere bu konuda güven veriyorsa rahatlıkla çalışmaya başlayabilirsiniz. Ayrıca bir sosyal medya ajansı ile çalışmaya başlamadan önce daha önce çalıştıkları firmaların sektörler, müşterilerin yorumları, çalışma süreler gibi birçok unsuru göz önünde bulundurmakta yarar vardır.

Ayrıca sosyal medya ajansı daha önce çalışmadığı sektörlerde başarılı olma ihtimali oldukça düşüktür. Bu kriteri de göz önünde bulundurmakta yarar vardır. Ayrıca bütün sosyal medya süreçlerinde aktif ve bilgili olup olmadığına dair araştırmalar yapınız. Sosyal medya ajansları bünyesindeki personellerin görevleri; sosyal medya uzmanı, grafik tasarımcı, fotoğrafçı, içerik üreticisi gibi personellerin olup olmadığı da diğer dikkat edilmesi gereken konular arasında yer almaktadır.