Youtube Bumper Reklam Nedir ?
Google Ads reklam türlerinden biri olan Youtube Bumper reklam, kısa ve akılda iz bırakacak şekilde tasarlanmış YouTube ‘da kullanılan video reklam biçimidir. Youtube bumper reklam nedir denildiğinde, kısa reklam videosu denebilir. Bumper reklamlar, kullanıcıların reklam görüntüleme alışkanlıklarına göre hazırlanır. Uzunluğu 6 saniyeyi geçmeyen videolarla daha fazla müşteriye ulaşmak, markaların bilinirliğini arttırmak hedeflenir. Bumper reklamlar ilerletilemez. Bumper reklam ile karşılaşan izleyiciler altı saniyelik videoda markanın vermek istediği mesajı görmüş olur.
Youtube Bumper Reklam Nedir ? Bilinmesi Gereken Özellikler Nelerdir?
Reklamların iletisi açık, net ve kısa olmalıdır. Markanın hedef kitlesine vermek istediği mesajı maksimum 6 saniyede vermesi gerekmektedir.
Bumper reklam ile karşılaşan izleyiciler videoyu atlayamaz veya ilerletemez. Reklam videodan önce, video izlenirken veya video sonrasında gösterilebilir. Bu şekilde içeriği görüntüleyen herkes markanın vermek istediği mesajı görmüş olur.
Bumper reklam genellikle markanın tanıtımı için verilmektedir. Kısa tanıtımdan sonra tam uzunluktaki videolara geçişi kolaylaştırır ve marka tanıtımı tamamlanmış olur.
Erişimi arttırmak amacıyla Bumper reklamlar ve Truview reklamlar aynı anda gösterilmektedir.
Bumper reklam modelinin hedef aldığı kitle akıllı telefon kullanıcılarıdır. YouTube öncelikli olmak üzere Google‘ın her web sitesi ve uygulamasında yayınlanabilmektedir.
Reklamın yerleştirildiği içeriğe reklamın izlenme sayıları dahil edilmez. Reklamın izlenme sayısı YouTube video izlenme sayısını etkilemez.
Ödeme, gösterimlere bağlı olarak gerçekleşmektedir. Bumper reklamlar BGBM teklifini kullanmaktadır. Yani reklam her gösterildiğinde aslında bir ödeme gerçekleşir. Burada esas olan 1000 gösterim başına ödeme yapmaktır. Reklam 1000 kez görüntülendiğinde ödeme yapılmaktadır.
Bumper reklam modelinde yeniden pazarlama listesi oluşturulmaz.
Reklam ile ilgili istatistiklere rapor halinde erişilebilir. Bu durum reklam veren için büyük bir avantaj oluşturmaktadır.
Bumper Reklamların Sağladığı Avantajlar Nelerdir?
Bumper reklamların reklam verenler için sağladığı en büyük avantajlardan biri, ilerletilmeyen reklamlar olmalarıdır. Reklamları görüntüleyen hedef kitle markanın vermek istediği mesajı görmüş olur. Reklam veren açısından da bakacak olursak; reklam veren reklamının görüntülendiğinden %100 emin olmuş olur. Ayrıca Bumper reklam gösterilmeye başladığında aynı anda geri sayım aracı reklamın ne kadar süreceğini gösterir. Bu durumda reklamın kısa sürmesi, dikkatli izlenmesine olanak sağlar.
Bumper reklamı hazırlamak, bir True View reklamı hazırlamak kadar kolay ve uygun maliyetlidir. Bumper reklamları kullanan reklam verenler, Google ‘a gösterimlere göre ödeme yapar. Bu reklamların izlenme deneyimi üzerindeki azaltılmış etkisi ve izleyicilerin videonun tamamını izlediği gerçeği birleştirildiğinde hedef kitle üzerinde ekonomik ve kalıcı bir etki oluşturulmak için uygun bir fırsat elde edilmiş olur. Bumper reklamlar tek başına yürütülebilen kampanyalar olarak gösterilse de Google etkiyi arttırmak için reklam verenlerin bunları True View Reklamları ile birlikte yayınlanmasını önerir. Örneğin, önce True View reklamınızı hedef kitlenizdeki müşterilerinize gösterin ve daha sonra bu kitleye daha sık ulaşmak için Bumper reklamaları kullanın.
Yapılan Google araştırmasında Bumper reklam kullanılan markaların %70 ‘inin marka bilinirliğinde ortalama %9’luk bir artış gördüğünü tespit etti. Buna ek olarak, Google tarafından bir başka araşatırmaya göre, kitlelerin bumper reklamların içeriğini normal reklamların içeriğine göre hatırlama olasılığının çok daha yüksek olduğunu keşfetti.
Google BGBM(1000 gösterim başına maliyet)’e göre ücretlendiği için, Bumper reklam, milyarlarca You Tube izleyicisine ulaşmanın en uygun maliyetli yollarından biridir.
En İyi Bumper Reklamları İçin Önemli Bazı İp Uçları
Hedefinize tek bir mesaj üzerinden ulaşmaya çalışın.
Bumper reklamlarının çok kısa olması gerekir. Bundan dolayı reklamın içine çok fazla hikaye, açıklama ve bilgi yerleştirmek hedef kitlenin dikkatini dağıtabilir dolayısıyla kampanyanın etkisini azaltabilir. Maksimum verim alınması için tek bir mesaja odaklanmak akıllıca bir fikirdir. Örneğin eğer akıllı telefon reklamı yapıyorsanız işlemcisinin özelliğinden bahsedin. Bahsedilmeye değer başka birçok özelliği olabilir ancak altı saniyelik bir reklamda yalnızca bir özelliğe odaklanılabilir. Hedef kitlenin dikkatini her zaman çekebilmek adına ürünün her bir özelliği için ayrı bir reklam videosu oluşturabilirsiniz. Bu durum marka bilinirliğini de arttıracaktır.
Görsel açıdan zengin argümanlar kullanın.
Reklam videonuzda kullandığınız görsel ve müziklerin zengin ve özgün olması hedef kitlenizin ilgisini çekme konusunda fark yaratacaktır.
Demografik faktörleri göz önünde bulundurun.
Kurgularınız, kullandığınız müzik ve görsellerin her zaman hedef kitlenizin yaş grubuna uygun olmasına dikkat edin
Reklamlarınız dikkat çekici olsun.
İzleyicinin ilgisini çabucak çekmek çok önemlidir. Bunun için sıradışı bir görsel, farkındalığı maksimum seviyeye çıkaracak bir tema ile reklam tasarlanmalıdır. Ürün hakkında biraz gizem oluşturarak izleyicinin reklam bittikten sonra bile ürün hakkında araştırma yapmasını sağlayın.
Reklam serisi hazırlayın.
Bir dizi bumper reklam videosu hazırlayarak daha uzun bir kurgu oluşturabilirsiniz. Böylece her reklamın sonunda izleyiler için merak duygusu uyandırılıp, markaya olan farkındalığı arttırmış olabilirsiniz.
Anlatımınızın etkili olmasına dikkat edin.
Videonun oynatılacağı sürenin çok kısa olduğunu düşünerek, verilmek istenen mesajın altı saniyede amacına uygun bir şekilde anlatılması gerekir.
Çok uzun yazılı metin kullanmayın.
İzleyicilerin altı saniye gibi kısa bir sürede metin okuyamayacaklarını düşünerek, videoda yazı olarak sadece marka adı kullanılmalıdır. Marka adı beyin tarafından hızlı bir şekilde algılanıp kaydedilebilen büyük ve okunabilir yazı tiplerinde yazılmalıdır. Bumper reklam modeli nde küçük ve gösterişli yazı tiplerinin kullanılması, izleyicinin okumaya vakti olmayacağı için etkili olmayacaktır.
Psikolojik etkilerden yararlanın.
Videoyu renklerin ve imgelerin insan psikolojisi üzerindeki etkilerini kullanarak, akılda iz bırakacak şekilde oluşturun
Reklamınızı 6 saniyelik olarak tasarlayın.
Uzun bir reklamı altı saniyelik formata dönüştürmek neredeyse imkansızdır. Bumper reklam yapmak istiyorsanız komut dosyanızı altı saniye olarak ayarlamalısınız. Yayınlanacak sürenin çok kısa olduğunun farkında olarak çekim yapmalısınız. Ayarlama çok net ve aynı zamanda anlaşılır olmalıdır.
Youtube Bumper Reklam Nedir ? Nasıl oluşturulur?
- İlk olarak Google adwords hesabınızda oturum açın.
- Kampanyalar sekmesinden + kampanya butonuna tıklayın ve videoyu seçin.
- Hedef olarak marka bilinirliği ve erişimi seçin.
- Kampanya türü olarak bumper’i seçin.
- Bu aşamada bir kampanya adı girmelisiniz.
- Bütçe durumunuzu belirleyerek gelişmiş ayarları yapmalısınız. Bu aşamada ki gelişmiş ayarlar, müşterilerin dili, ağlar, konum gibi ayarlardır.
- Reklam grubu adını girin.
- HGBM, hedef bin gösterim başına maliyet tutarını girin.
- Video reklamlarınızı oluşturun bölümünün alt tarafına You Tube ‘da yayınlanan reklam videosunun URL’sini girin. Video bu aşamada 6 saniye ya da daha kısa olmak zorundadır.
- Video reklam biçimi bölümünün altında bumper reklam yer alır, bunu seçin.
- URL seçeneklerini ayarlayın.
- Videonun tamamlayıcı bannerlarını otomatik olarak ayarlayın ve görüntü yüklemeyi seçin.
- Reklam adınızı yazdıktan sonra kaydet ve devam et butonları ile reklam gösterim ayarlarını bitirin.
Youtube Bumper Reklam Örnekleri :
Kaynakça: https://www.socialmediatoday.com/news/bumper-ads-a-smart-way-to-boost-your-youtube-ad-campaign-infographic/568046/